Sfântul Grigorie Decapolitul

Sfântul Grigorie Decapolitul
Apărătorul nostru și folositorul cel fierbinte, după datorie mulțumiri aducem ție, sfinte, noi cei izbăviți din nevoi cu rugăciunile tale. Ci ca cel ce ai către Domnul îndrăzneală, din toate primejdiile izbăvește-ne pe noi, ca să-ți cântăm ție: bucură-te, Sfinte Preacuvioase Părinte Grigorie!

marți, 9 iunie 2015

A voastră


Siluete de crengi pictate pe apusul de lumini,
Ca un portret crud într-o lume sângerândă,
Ca un copil sărman, culegând o pâine mută.

Acele crengi... stau aplecate spre ochii mei reci,
Mă ceartă, mă mângâie... mă sărută. 
Umbre ale aceleiași lumini, ale aceluiași întuneric, 
reflectate o dată și încă o dată peste toate înțelesurile
Și neînțelesurile mele.

Aceste crengi... pictate de un artist iscusit, 
Acum... tac doar și ascultă. 
Iar eu... le-am judecat când au vorbit,
Le-am judecat când au tăcut.

Creștem, dar nu înțelegem înțelegerea, 
Cerem căldură, dar nu ințelegem că prima e gheata din noi ce trebuie arsă. 
Din mine!

Da... voi sunteți crengile mele!
Într-un tablou iluminist uneori,
Într-un apus roșiatic alteori, 
Într-o primăvară de doruri și flori... .
Sunt și eu... !



 
Andreea Matei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu